پايان نامه پايان نامه .

پايان نامه

2مديريت ارتباط با مشتري الكترونيك در صنعت بيمه ايران

 

2مديريت ارتباط با مشتري الكترونيك در صنعت بيمه ايران

امروزه مسأله اصلي كه سازمان ها در ايران و شركت هاي بيمه بر آن متمركز شده اند ايجاد روابطي مداوم و در سطح بالا با مشتريان و ارباب رجوع خود و پاسخ گويي به هنگام به نيازها و تقاضاهاي ايشان است. ايجاد و برقراري ارتباط با مشتريان اهميت ويژه اي براي شركت هاي بيمه كوچكتر و تازه تأسيس دارد. پاسخ گويي به نيازهاي مشتريان همراه با انعطاف و قابليت انطباق يكي از فرصت هاي كليدي براي شركت هاي بيمه خصوصي در مقابله با رقباي قديمي تر و بزرگتر ايشان است. ارتباطات در شركت هاي بيمه ايراني عمدتاً به صورت سنتي و به شكل ارتباط رو در رو با مشتريان و بدون استفاده از نرم افزارها و ابزارهاي پشتيبان انجام مي شده است.

در صنعت بيمه ايران، تعداد كمي از شركت هاي بيمه به استفاده از فناوري اطلاعات براي پشتيباني از اهداف crm خود پرداخته اند سامانه ecrm  در كشور ما و در صنايع مختلف به صورتي بسيار سطحي فعال گرديده و متأسفانه متمركز بر ايجاد آگاهي در ميان مشتريان در زمينه استفاده از تخفيفات به منظور جذب بيشتر آنها و با كمترين عنايت به مبحث اساسي برقراري ارتباط بلندمدت و اثربخش با مشتري به فعاليت خود ادامه مي دهد (ابراهيم پور و همكاران، 1390).

در اغلب شركت هاي بيمه در ايران بسياري از عمليات داخلي شركت از قبيل صدوربيمه نامه ها، مديريت پرداخت خسارت و سيستم هاي نرخ گذاري خودكار و اتوماتيك شده ولي كاركرد اين سيستم ها براساس ديدگاه محصول محوري بنا شده اند نه ديدگاه مشتري محور.

در حال حاضر شركتهاي بيمه پيشرو در ايران شروع به استفاده از crm، به عنوان كاتاليزور و عامل شتاب دهنده اي براي بهبود كيفيت خدمات و توزيع و درعين حال كاهش هزينه هاي عملياتي استفاده كرده اند (دهدشتي زهره، بابايي نژاد سيد مرتضي، 1388).

 

 

 

رشته: مديريت بازرگاني گرايش مديريت تحول :پايان نامه تاثير مديريت ارتباط با مشتري الكترونيكي بر انتخاب استراتژي بازاريابي در صنعت بيمه ايران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۴:۱۹ توسط:محمد موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :